Direktlänk till inlägg 6 februari 2015

Förkyld

Av gbgklassikern - 6 februari 2015 13:39

Då var det dags att bli förkyld igen. Blir inte det så ofta nuförtiden som tur är. Faktum är att sedan jag började löpträna för ca fem år sedan, blir jag sällan sjuk. Och det tror jag starkt på är träningens förtjänst.

Det har då bara blivit ett löppass denna vecka. Jag brukar, och har sedan november, gå ut minst två gånger i veckan och springa av mig. Nu blir det vila. Och det är ju skönt på nåt sätt för vädret lockar inte direkt just nu. Men någon gång i nästa vecka lär jag vara på't igen. Då gäller det att man går ut försiktigt så man inte får bakslag och blir sjuk igen. Jag längtar redan till nästa långpass!
/ Daniel

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gbgklassikern - 4 februari 2015 19:25


Kände verkligen för att gå ut och springa idag. Dum och otränad som man är började jag springa direkt, vilket resulterade i ömma benhinnor efter 100 m. Senare ömmade även hälsenan lite... Nästa gång ska jag promenera rask 5-10 min innan jag börjar...

Av gbgklassikern - 2 februari 2015 10:31


Idag körde jag in en vagn i majorna. Valde att ta en promenad därifrån till Drottningtorget. Kallt var det men jädrit skönt :) ...

Av gbgklassikern - 19 januari 2015 19:41

Idag skulle jag ner till mina päron en sväng och tänkte i samband med detta ta en liten rask promenad. Kombinerade dock detta med små löparintervaller. Fick väldigt ont i mina benhinnor. Vet att jag fått det tidigare och förmodligen beror det på att ...

Av gbgklassikern - 12 januari 2015 23:36

Idag hade jag tänkt att cykla runt området där jag bor. Finns en längre backe med lagom lutning som jag tänkt använda för att träna lite kondition och benmuskler. Efter några minuter märkte jag att det var lite för lite luft i bakdäcket. O jag hade i...

Av gbgklassikern - 12 januari 2015 20:48


Ibland kan jag bli riktigt stolt över mig själv. Som idag. Jag hade jobbat 9-17.30 och när jag kom hem fick vi besök av storebror som skulle hjälpa oss med datorn så att vår äldsta son kunde spela minecraft. Sen var klockan mycket och barnen skulle n...

Presentation

Tre motionärers väg mot Göteborgsklassikern 2015

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

S


Ovido - Quiz & Flashcards